Terenowe samochody posiadają zazwyczaj o wiele mocniejsze silniki, umożliwiające nie tylko łatwe pokonywanie trudnego terenu, ale również instalację ciężkich modyfikacji, które nie sprawdzają się za dobrze w pojazdach drogowych. W terenowych samochodach najczęściej spotykaną modyfikacją jest wzmocniona rama, choć różni się ona w zależności od samego pojazdu.
Profesjonalne orurowanie pojazdu terenowego
Orurowanie jest modyfikacją dość prostą, i często jest montowane fabrycznie w samochodach offroadowych, aczkolwiek w dość ograniczonym stopniu. Orurowanie do samochodów terenowych składa się z kompletnej ramy, zakładanej pod karoserię samochodu, aczkolwiek zdarza się iż rury wychodzą również ponad karoserię, osłaniając pojazd w znacznie większym stopniu. W przypadku kolizji z przeszkodą, orurowanie pochłania większość energii uderzenia, zapobiegając uszkodzeniu czy zniszczeniu podzespołów czy ramy samochodu, i przydaje się przede wszystkim na bardzo trudnych trasach, gdzie możliwość zderzenia z dowolnymi przeszkodami jest bardzo wysoka. Stalowe orurowanie, najtańsze a jednocześnie najcięższe, jest najpopularniejsze wśród amatorskich kierowców offroadowych. Sprawdza się ono doskonale podczas jazdy po trudnych trasach, choć w wielu przypadkach podnosi zużycie paliwa oraz obciążenie układów amortyzacji samochodu, dlatego też nie jest stosowane w pojazdach przeznaczonych do profesjonalnych rajdów terenowych.
W takich pojazdach znacznie częściej montowane są ramy ze stopów tytanu czy włókien węglowych, znacznie lżejsze, ale również o wiele wytrzymalsze od odmian stalowych. Nowoczesne ramy z odpornych materiałów niejednokrotnie pozwalają zapobiec kasacji pojazdu po najgorszych wypadkach czy kolizjach, i instalowane są zarówno wokół podwozia samochodu jak i kabiny kierowcy.