Przejdź do treści

Profesjonalnie umeblowany sekretariat czyli biuro z klasą

Meble biurowe zwykle kojarzą się z prostymi klasycznymi meblami, żeby nie powiedzieć nudnymi. Mają być przede wszystkim funkcjonalne i wygodne a kwestie estetyczne schodzą na dalszy plan. Coraz częściej jednak firmom zależy na pierwszym wrażeniu klienta, na które z pewnością składa się wnętrze biura. Odpowiednia stylistykę wnętrza oraz jakość mebli biurowych może mieć realne przełożenie na kontakty z potencjalnymi klientami.

Sekretariat z funkcjonalnymi meblami wizytówką biura

meble biurowe do sekretariatu

Pierwsze wrażenie zawsze jest najważniejsze. I nawet, jeżeli nie zawsze idzie ono w parze z drugim i trzecim to na pewno jest najważniejsze. W kontekście biura na pierwsze wrażenie składa się z pewnością recepcja lub sekretariat. Niezależnie od tego jaką formę przybierają te miejsca, zawsze są tym pierwszym punktem kontaktu z klientem czy kontrahentem i warto zadbać o to, żeby robiły jak najlepsze wrażenie. Profesjonalna obsługa sekretarska w połączeniu z pięknym wnętrem z pewnością wywoła pożądany efekt. Najważniejsza jest zawsze całość. Jeżeli nasz biuro ma formę otwartej przestrzeni, wszystkie elementy jej wyposażenia musza być spójne stylistycznie i kolorystycznie. Jeżeli biuro ma charakter oddzielnych pokoi, można sobie pozwolić o pewną dowolność w wystroju poszczególnych wnętrz. Najważniejszym ich elementem będą z pewnością meble. Dobre meble biurowe powinny spełniać standardy bezpieczeństwa oraz wszelkie normy gwarantujące nam pracę w sprzyjającym nam środowisku. Meble biurowe do sekretariatu powinny tworzyć funkcjonalną przestrzeń pozwalającą na swobodne funkcjonowanie w niej a równocześnie zapewniające odpowiednią ilość miejsca do przechowywania dokumentów. Ponieważ sekretariaty i recepcje znajdują się przeważnie w widocznych i ogólnie dostępnych miejscach, warto zadbać o to, żeby część szafek i szuflad była zamykana na klucz. Pozwoli to na bezpieczne przechowywanie w nich ważnych dokumentów czy pieczątek. Powinny być dostosowane do zainstalowania na nich urządzeń takich jak centrala telefoniczna i komputery. Bardzo ważną kwestią będzie odpowiednie oświetlenie, które powinno być nie tylko efektowną dekoracją ale przede wszystkim dostosowane do potrzeb pracowników.

W doborze mebli biurowych należy dobrze zastanowić się nad kolorystyką oraz trwałością mebli. Jasne kolory mogą się bardzo dobrze prezentować na niewielkich powierzchniach jednak trzeba mieć świadomość, że będą się szybko brudziły a wszelki uszkodzenia będą praktycznie od razu widoczne. Dobrze jest dopasować kolor mebli oraz pozostałych elementów wnętrz tak, żeby stworzył atmosferę przyjazną pracy.