Przejdź do treści

Tuning drogowych motocykli

Motocykle sportowe nie są jedynymi maszynami jednośladowymi które są modyfikowane w znacznym stopniu. Kierowcy motocykli drogowych czy cruiserów równie często poddają swoje maszyny modyfikacjom, choć w znacznie odmiennym stopniu, przede wszystkim zmieniając wygląd i funkcjonalność maszyny.

Profesjonalne modyfikacje do motocykla drogowego

modyfikacje motocykliDrogowe motocykle przede wszystkim używane są przez drużyny które preferują klasyczny wygląd i układ motocykla, dlatego też ich maszyny odzwierciedlają te preferencje bardzo dobrze. Modyfikacje motocykli drogowych są zazwyczaj wykonywane w tych maszynach, które odbiegają od ustalonego standardu takich pojazdów, i wyróżniają się nietypowymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi. Bardzo popularnymi modyfikacjami są wysokie kierownice, niejednokrotnie podwyższone o pół metra w górę, bardzo rozpowszechnione wśród drużyn zapalonych harleyowców. Podobnie poszukiwaną modyfikacją są układy wydechowe o dużej przepustowości oraz braku wytłumienia, które nie tylko podnoszą osiągi motocykli, ale również tworzą charakterystyczny, basowy dźwięk podczas pracy silnika, łatwo identyfikowalny z motocyklami drogowymi. Niektórzy motocykliści idą o krok dalej, i poddają modyfikacjom również ramy motocykla, niejednokrotnie zmieniając go tak iż jest on całkowicie niepodobny do pierwowzoru.

Zmiana ramy często wiąże się również z montażem nowego, niestandardowego silnika, lub też zmianą elementów w fabrycznej wersji tak, by miał on większą moc, aczkolwiek mniejszą prędkość maksymalną. Wiele warsztatów motocyklowych zajmuje się niemal wyłącznie motocyklami drogowymi i cruiserami, a z racji iż drużyny poszukują najlepszych punktów tuningu i naprawy maszyn, klienteli nigdy takowym warsztatom nie brakuje. Szybko znajdują oni stałych klientów w entuzjastach ciężkich motocykli.