Standardowe szkielety rusztowań często okazują się być bardzo niewygodne podczas prac wykończeniowych czy niezbyt wymagających zadań przy remontach zewnętrznych ścian budynków. Muszą być one bowiem za każdym razem składane z segmentów, które są nie tylko ciężkie, ale również bardzo niewygodne do przetransportowania. Od dłuższego czasu korzystamy więc z wyspecjalizowanych konstrukcji, przeznaczonych do wykonywania bardzo specyficznych zadań na wysokości.
Nowoczesne rusztowanie do prac na niewielkiej wysokości
Elewacyjne rusztowania są jedną z właśnie takich konstrukcji, bardzo przydatną podczas wykonywania zadań przy wykończeniu elewacji lub też konserwacji budynków. Są one bowiem składanymi konstrukcjami, których ustawienie w miejscu pracy nie zajmuje zbyt dużo czasu, a które mogą być bez większego problemu przestawione na inne miejsce po zakończeniu prac. Najbardziej przydatnymi, a jednocześnie najtańszymi konstrukcjami są rusztowania Plettac – cena zakupu takiego rusztowania jest bowiem porównywalna do kosztów szkieletu tradycyjnego systemu wysokościowego, złożonego ze stalowych segmentów. Nie jest to więc zbyt wygórowana inwestycja, aczkolwiek częściej niż rzadziej okazuje się, iż takie rusztowanie sprawdza się znacznie lepiej niż jakakolwiek standardowa konstrukcja. Składa się ono z podestu, zamocowanego na lekkiej ramie ze stopu aluminiowego, a sam podest jest dwukrotnie szerszy i większy niż podłoga w typowym systemie rusztowania. Większe miejsce pracy umożliwia pracownikom większą swobodę ruchu, a tym samym możliwość dokładniejszego wykonywania każdego zadania na wysokości. Podest można ustawić na dowolnej wymaganej wysokości, a w celu ułatwienia dostępu obecna jest drabina, również pozwalająca na regulację wysokości ustawienia. Największą zaletą tego rusztowania jest jednak podstawa, wyposażona w koła jezdne.
Pracownicy wielokrotnie wspominają, iż możliwość szybkiej relokacji rusztowania jest ogromnie pomocna podczas pracy, i pozwala zaoszczędzić mnóstwo czasu i energii, w innym przypadku wkładanych w przenoszenie ciężkich, stalowych segmentów i ponowne składanie całej konstrukcji w miejscu wykonywania prac. Koła mogą być zablokowane lub całkowicie zdemontowane w razie konieczności, zwłaszcza podczas prac na niestabilnym podłożu.